Починаючи з серпня організаціями міста оголошено 53 тендери із закупівлі товарів та послуг за публічні кошти на конкурентних умовах, використовуючи електронну систему публічних закупівель «ProZorro». Очікувана в результатів торгів вартість майна та послуг складає 9,11 млн. грн, а економія коштів - більше 192 тис. грн.
З 2016 року частина державних закупівель відбувається через електронні майданчики онлайн. Державні та комунальні органи, установи розміщують оголошення про закупівлі через інтернет, а компанії та організації, які хочуть продавати свої товари та послуги державі, зобов’язані подавати свої пропозиції в електронній формі на онлайн майданчиках. Зміст оголошень про закупівлі відкритий для громадськості, як і зміст пропозицій, які надійшли від учасників торгів, що підвищує прозорість закупівель, запобігає виникненню корупційних схем та спрощує процедуру.
В Шепетівці обов’язковим є використання електронного майданчика для публічних надпорогових закупівель, а також віднедавна і допорогових: від 50 тис.грн (товарів і послуг), від 100 тис.грн (робіт). В даному аналізі наведені дані по торгам на конкурентних умовах.
53 процедури та очікувана економія 192,76 тис. грн. на публічних закупівлях в Шепетівці |
Загальна статистика
На 2 листопада в системі зареєстровано 12 організацій, які є організаторами електронних торгів. За кількістю організованих тендерів найактивнішими є управління освіти районної державної адміністрації (РДА) (14 оголошених тендерів), КП «Шепетівське ремонтно-експлуатаційне підприємство» (ШРЕП) (8), виконком Шепетівської міської ради ( виконком ШМР) (7), Шепетівський центр первинної медико-санітарної допомоги (ПМСД) (5), військова частина (4), Центр безоплатної юридичної допомоги (3), пожежна частина (3), Вузлова лікарня (3) та інші. Однак кількість організованих тендерів не означає, що всі вони були успішно завершені. З 53 тендерів завершено і підписано всього 22 контрактів вартістю 2,16 млн. грн., відкритими залишаються 10 процедур, а 21 закупівля не відбулась. Сумарна різниця між очікуваною вартістю товарів та послуг, яку визначив організатор та вартістю підписаних контрактів склала 413 тис.грн.
Рейтинг шепетівських підприємств по кількості процедур у системі Prozorro (натисніть на зображення для збільшення) |
Хто нам продає і чи завжди успішно?
Головною причиною відміни торгів стала відсутність пропозицій. В деяких випадках тендери були оголошені повторно та відбулись, інші так і не відбулись. Варто зазначити, що деякі організації оголошують тендер на закупівлю товарів чи послуг на достатньо низьку вартість.
Наприклад, Шепетівський водоканал три рази оголошував тендер із закупівлі офісного паперу з очікуваною вартістю близько 700 грн. і жоден з них не відбувся. Розробники системи закупівель рекомендують використовувати електронні торги для лотів вартістю 3000 грн. і більше, у таких випадках відчутна економія для організаторів і вигода для продавців.
Середня кількість учасників у електронних торгах шепетівських установ складає 1,81 учасників, при 2,55 учасників загалом по Україні. Чим менша кількість учасників у торгах, тим менший рівень конкурентності, а відповідно і можливість економії публічних коштів.
Найбільше шепетівським розподільникам бюджетних коштів хотіли продати товари або надати послуги організації з Києва, Дніпра, Харкова, Рівного, Хмельницького та Шепетівки (ПП «УК «Житлофонд», ПП «Фавор плюс», ДП «Шепетівське лісове господарство»), Чернігова, Маріуполя, Лисичанська.
Що купували?
Асортимент товарів та послуг, які мали намір придбати дуже широкий. До них відносяться автомобілі, паливо, деревина, навчальні матеріали, насоси, клеї, лічильники, папір, ліки та інші.
Найдорожчим лотом шепетівських підприємств був лот управління освіти Шепетівської РДА на закупівлю паливної деревини (1100 м.куб. твердої та 500 м.куб. м’якої породи) за 764,5 тис. грн. Для участі у торгах надали пропозицій дві організації: Шепетівський та Славутський лісгоспи. Переможцем стало шепетівське підприємство, яке запропонувало постачання продукції на 1600 грн. дешевше, ніж конкурент. В результаті, підписаний договір на постачання деревини вартістю 762,6 тис.грн, що на 1900 грн. менше стартової вартості закупівлі.
Серед позицій проведених процедур закупівлі ШРЕПом машина для нанесення дорожньої розмітки, тракторний причіп та скраплений газ. По трьом позиціям різниця між очікуваною вартістю та сумою підписаних контрактів склала 7,1 тис. грн.
Тепер дорожню розмітку в Шепетівці наноситимуть з використанням сучасної техніки? |
У оголошених чотирьох торгах виконкомом ШМР з капітального ремонту дахів житлових будинків, взяло участь лише дві організації: ПП «УК Житлофонд» та ПП «Фавор плюс» (співзасновниками останньої є керівництво ПП «УК «Управдом»). Конкуренції між даними організаціями під час проведення торгів не було: «УК «Житлофонд» подала пропозиції та ремонтуватиме дахи у будинках по вул Залізничній, 44 та вул. Дзявульського, 54, а ПП «Фавор плюс» - у будинках по вул. Титова, 60 та вул. Героїв Небесної Сотні,84А; згадані організації надають послуги з управління відповідними будинками. Цінові пропозиції ПП «Фавор плюс» були аналогічними очікуваній вартості робіт, яку вказав виконком ШМР, а «УК «Житлофонд» оцінив вартість своїх робіт в середньому на 9182 грн менше оголошеної вартості тендеру.
Конкуренція в проведенні ремонту дахів будинків Шепетівки відсутня. На фото: ремонт даху будинку по вул.Хвильового, 29 |
Для підприємств міста доступні для участі та відкриті для пропозицій тендери, як установ Шепетівки, а також інших міст України. Надання пропозицій в електронній формі не обмежує потенційних учасників у географії та відкриває широкі можливості. Підприємства можуть підписатись на розсилку про нові тендери у категорії, яка їх цікавить та безкоштовно отримувати інформацію на електронну пошту.
Використання електронних майданчиків для публічних закупівель лише розпочалось. Очікуємо і бажаємо нашому місту високої конкуренції між учасниками та економії публічних коштів, а підприємцям та організаціям – виграшних лотів!
Немає коментарів:
Дописати коментар