субота, 26 листопада 2016 р.

Доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами не може бути обмежений

Нещодавно в електронній системі публічних закупівель був опублікований звіт про виконання ремонтних робіт з "Капітального ремонту приміщення кабінету "Захист Вітчизни" в Шепетівській ЗОШ №8" . Вартість договору складала 107234,23 грн. Достатньо велика сума, як для ремонту кабінету в школі, на перший погляд.

Особистий візит та огляд об'єкту показав, що проводилось переобладнання приміщення бувшої котельні у навчальний клас, що потребувало значних коштів.
Прохання надати проектно-кошторисну документацію виконання робіт ремонту було задоволено у вигляді можливості ознайомлення з документами, але відмовою у їх копіюванні, що суперечить п.5 ст.6 Закону України "Про доступ до публічної інформації".
23 листопада ми відправили запит на отримання публічної інформації та просили надати проектно-кошторисну документацію (ПКД) на проведення ремонтних робіт. У відповідь отримали дзвінок від директора школи Курганського О.О. та запрошення особисто відвідати новий клас на власні очі.
Звіт про укладений договір в системі Прозорро

Як виявилось, проект передбачав проведення переобладнання та ремонт приміщення бувшої вугільної котельні школи на клас "Захисту Вітчизни", а не капітальний ремонт, як вказано у ПКД. Приміщення знаходиться в окремій будівлі поруч з основним навчальним корпусом. Перед проведенням робіт в ньому вже були встановлені пластикові вікна, вхідні двері, частково виконано штукатурку стін та бетонування підлоги. В ході ремонту було проведено утеплення стелі та підлоги, встановлені внутрішні двері, облаштований туалет та проведені інші роботи: 
Акт обстеження приміщення для майбутнього класу Захисту Вітчизни та перелік робіт для виконання
 

Опублікований звіт про укладений договір був другою частиною проекту з переобладнання приміщення у навчальний клас. Загальна вартість проекту з двох угод склала 286 600 грн.
На жаль, нам дозволили лише ознайомитись з ПКД на роботи, але не дали змоги зробити знімки документації, мотивуючи це тим, що ПКД не є публічною інформацією.

"Не може бути обмежено доступ до інформації про розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження державним, комунальним майном, у тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна, прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно."
В Україні існують приклади судових справ, які доводять безпідставність відмов розпорядників публічних коштів на надання ПКД. В Запоріжжі суд вирішив, що кошторисна частина проектної документації є інформацією щодо розпорядження бюджетними коштами, а тому, у відповідності до ч. 5 ст. 6 Закону, доступ до такої інформації не може бути обмежено. 

Будівля, в якій знаходиться новий клас "Захисту Вітчизни"

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Поділитись з друзями